all inclusive

Julian Hetzel (Utrecht)
Mit seiner neuen Performance „all inclusive“ hinterfragt Julian Hetzel die Ästhetisierung von Gewalt und die Sprengkraft des Krieges der Bilder und Medien. Um das Prinzip „Erschaffen durch Zerstören“ zu untersuchen, importierte Hetzel mehrere Kilogramm Trümmer aus einem syrischen Kriegsgebiet nach Mitteleuropa. Diese Überreste des Krieges sind nun Kunst geworden.

In einer Reise durch einen temporären Ausstellungsraum stellt „all inclusive“ Kunst und Krieg, TouristInnen und Geflüchtete, Wirklichkeit und Vorstellungskraft einander gegenüber. Das Publikum schaut einer Führung durch ein Museum zu, in dem die Wirklichkeit zurückschlägt. Können wir aus Empathie Kapital schlagen, indem wir Menschen andere Menschen betrachten lassen?

www.julian-hetzel.com
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Pressestimmen

Het Nieuwsblad
“What The Square of Ruben Ostlund was for film, is All Inclusive for theatre. A performance that is serious, but with a wink, questioning itself and the art world. Smart and outright brilliant. Hetzel really is a gift for the theatre of the future.”
Het Parool
“all inclusive shows the harsh aestheticization of war and the commercialization of injustice as a leisure activity for Western people. The exit is, how else, through the gift shop. Hetzel creates a very strong, and very topical performance that confronts us with the ease with which the war is consumed in the West. A highlight in his already so strong oeuvre.”
Knack Focus
“It is also not a black-and-white story, but an invitation to look critically at one's own intentions when we pour stories that are not ours into art and cash on them.”
Leipziger Volkszeitung
„Hetzel treibt ein raffiniert in sich gebrochenes Spiel mit Bildern, ihrer Wirkung je nach Kontext – und damit mit unserem Bezug zur Wirklichkeit, die wir aus medial transportierten Bildern wahrnehmen. […] Es fließt noch viel Theaterblut, das zum Kunstwerk gerinnt, bis alles vom Kommerz vereinnahmt wird, wenn der Abend final in den Museumsshop schwenkt. Die Schlusspointe einer treffenden Performance, die sich satirisch an die Schmerzgrenze wagt.“
NRC Handelsblad
Marijn Lems
“The casting of the brilliant Kristien De Proost as Bojana is a master move. Shamelessly she denotes the aestheticization of violence as genius, totally insensitive to the discomfort of her guests. [...] an accurate performance about the boundaries between engagement and empathy porn”
The Standard
“Hetzel eagerly uses the same strategies as the art practices he wants to criticize, but then spreads a wonderfully thick layer of satire over it. [...]
All inclusive offers painfully recognizable scenes, where you have to laugh as often as you frown your brows. Hetzel unmasks the often too pompous intentions of art and sheds a critical light on the thin line between engagement and exploitation, including his own. The exit for the audience is - of course - through the gift shop.”
THEATER KRANT
“The result is a very well-made comedy, which treats the entrepreneurial spirit of our society and shows how we, as an arts sector, do not challenge it. [...] This makes All Inclusive an equally brilliant and painful performance, a shot at our own morality.”
Deutschland-Premiere am 24. Oktober 2018
In englischer Sprache

Spieldauer

ca. 2:00, keine Pause

Besetzung

Kristien de Proost, Edoardo Ripani, Geert Belpaeme
Nayar Al Hindawi, Ghazal Alhamwi, Sally Al Hindawi, Bayan Aljeratly, Yasser Almarhe, Yasser Al-Saadi, Omar Chaleh, Fidel Karanib, Saad Yaghi, Fahed Youseef als lokale Gäste

Team

Konzept und Regie: Julian Hetzel
Dramaturgie: Miguel Angel Melgares
Künstlerische Beratung: Sodja Lotker
Kostüme: Anne-Catherine Kunz
Produktionsassistenz: Sabine Mangeleer
Technik: Korneel Coessens, Piet Depoortere

Trailer

Impulse

Ein Interview mit Julian Hetzel zu seiner Performance „all inclusive“ finden Sie hier.

Eine Produktion von CAMPO Gent in Koproduktion mit Schauspiel Leipzig, Frascati Amsterdam, Münchner Kammerspiele und Stichting Ism & Heit Utrecht.